• اینستاگرام
  • پیام رسان
لوگوی اوقاف

گفتگو

بيشتر
ارایه کمک هزینه به ۲۰۰ هیات مذهبی در محلات کم برخوردار البرز مسوول قرارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: این قرارگاه در دهه اول ماه محرم به ۲۰۰ هیات مذهبی در محلات کم برخوردار استان بن کارت های خرید کالا ارایه کرد.

ارایه کمک هزینه به ۲۰۰ هیات مذهبی در محلات کم برخوردار البرز

ارایه کمک هزینه به ۲۰۰ هیات مذهبی در محلات کم برخوردار البرز

مسوول قرارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: این قرارگاه در دهه اول ماه محرم به ۲۰۰ هیات مذهبی در محلات کم برخوردار استان بن کارت های خرید کالا ارایه کرد.


به گزارش واحد خبر روابط عمومی  و امور خیریه استان البرز و به نقل  ازایرنا البرز - «علی علی اکبری» 
با بیان اینکه این هیات های مذهبی با همکاری قرارگاه اجتماعی استانداری البرز شناسایی شده اند، افزود: به این هیات ها در مجموع ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بن کارت خرید کالا برای خرید از تمام فروشگاه ها ارایه شده است.

وی میزان این بن کارت ها را از ۳۰ میلیون ریال تا ۲۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار کرد: هیات های مذهبی به سه سطح محلات، بقاع متبرکه و شاخص تقسیم می شوند که ارقام بالای بن کارت ها بیشتر به هیات هایی که در بقاع متبرکه فعال هستند، اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه همچنین ۹۰ درصد دریافت کنندگان این بن کارت ها از محلات کم برخوردار بودند، گفت: در مساجد نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان و در بقاع متبرکه نزدیک به ۱۲ میلیارد ریال کمک شده برای برنامه هایی همچون روضه خوانی، تعزیه و اطعام هزینه شده است.

علی اکبری افزود: همچنین از محل موقوفات با نیات مرتبط عزاداری امام حسین (ع) پنج میلیارد ریال برای روضه خوانی هزینه شده که بیشتر برای محلات کم برخوردار بوده است.

کمک ۷۰ میلیارد ریالی به هیات ها تا پایان ماه صفر/ توزیع ۱۶۰ هزار پرس غذای گرم

مسوول قرارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه این کمک ها تا پایان ماه صفر برای هیات هایی که معرفی می شوند، ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: پیش بینی می شود حدود ۷۰ میلیارد ریال برای برگزاری برنامه ها و اطعام نیازمندان مناطق محروم هزینه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰ بقعه متبرکه استان از ابتدای ماه محرم آغاز شده، گفت: در دهه اول ماه محرم بیش از ۱۶۰ هزار پرس غذای گرم در بین زائران و عزاداران حسینی در این بقاع توزیع شده است.

وی تعداد برنامه های شاخص برگزار شده در دهه اول محرم در این اماکن را ۲۵۰ برنامه عنوان کرد و افزود: این برنامه ها شامل روضه خوانی، مدیحه سرایی، حضور ۵۰ هیات مذهبی ثابت در بقاع متبرکه به غیر از حضور دسته های عزادارای و هیات های مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است.

وی برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در ۵۰ بقعه متبرکه، ۲۰ برنامه ویژه بانوان، ۱۲ برنامه ویژه دانش آموزان، حضور هیات مذهبی ویژه ناشنوایان در امامزاده حسن (ع)، برگزاری هشت تجمع دانش آموزان و ۱۲ مراسم شیرخوارگان حسینی و هشت مراسم رهروان زینبی را از جمله این برنامه ها برشمرد.

علی اکبری اظهار کرد: همچنین سه ویژه برنامه ریحانه های حسینی، سه شب شعر با حضور شعرای آیینی، ویژه برنامه لبیک یا حسین (ع) در ۱۲ بقعه متبرکه، مراسم سیاهپوشان و اعلام عزای حسینی، برگزاری ۶ مراسم تعزیه خوانی، مراسم شال اندازی ویژه مداحان و نشست تخصصی با وعاظ، شعرا و مداحان از دیگر این برنامه ها به شمار می رود.

بیش از هزار نفر در بقاع متبرکه خدمات رسانی کردند

مسوول قرارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه در دهه اول محرم بیش از یک هزار نفر شامل هیات امنا، خادمان رسمی، فصلی و افتخاری به همراه بسیجیان در بقاع متبرکه خدمات رسانی می کردند، گفت: در ۵۰ بقعه متبرکه به غیر از مساجد اوقافی شاهد حضور بیش از پنج میلیون بار زائر در دهه اول محرم بودیم.

وی به کمک موقوفاتی که واقفان آن ها دهها سال پیش فوت کرده اند اشاره کرد و افزود: از ابتدای دهه اول محرم بیش از ۳۰ موکب دایر شد ضمن اینکه کمک های مردمی برای برگزاری مراسم در بقاع متبرکه ۵۰ درصد افزایش داشته است.

علی اکبری یکی دیگر از برنامه ها در دهه اول محرم را برگزاری پویش «لبیک یا قرآن» در حمایت از قرآن کریم در شب عاشورای حسینی در ۵۰ بقعه متبرکه برشمرد و اظهار کرد: در این پویش مردم عزادار با در دست گرفتن قرآن کریم انزجار خود را نسبت به هتک حرمت قرآن کریم نشان دادند.

وی گفت: در همین راستا بیش از ۵۰ کرسی تلاوت قرآن کریم در بقاع متبرکه برگزار شد ضمن اینکه در ابتدای هر مراسم عزاداری یک قاری ممتاز استانی و بین المللی کرسی تلاوت قرآن برگزار می کرد.

استان البرز دارای ۸۵ بقعه متبرکه است.


 
منبع: ایرنا البرز
https://www.irna.ir/news/85186425/D8A7D8B1D8A7DB8CD987-DAA9D985DAA9-D987D8B2DB8CD986D987-D8A8D987-DBB2DBB0DBB0-D987DB8CD8A7D8AA-D985D8B0D987D8A8DB8C-D8AFD8B1-D985D8ADD984D8A7D8AA-DAA9D985-D8A8D8B1D8AED988D8B1D8AFD8A7D8B1-D8A7D984D8A8D8B1D8B2
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر
  • تعداد بازديد اين صفحه: 27629
  • تعداد بازديد اين صفحه در امروز: 18
  • تعداد کل بازديد کنندگان سايت: 8320723
  • تعداد کل بازديد کنندگان سایت در امروز : 4250