• امروز پنج شنبه هشتم خرداد 1399 

اخبار سازمان اوقاف

مطالب ویژه

کانال امامزادگان استان البرز

خدمات غيرحضوري

سامانه شکايات

راهبرد مشارکت مردمی

استفاده از فناوری و دانش روز در روابط عمومی ضروری است

استفاده از فناوری و دانش روز در روابط عمومی ضروری است

- مدیرکل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در مکتب اسلام رویکرد توجه به محوریت مخاطب از اولویتهای اساسی است، گفت: استفاده از فناوری و دانش روز در روابط عمومی ضروری است.

 یک شنبه 28 اردیبهشت 1399   7  0      


استفاده از فناوری و دانش روز در روابط عمومی ضروری است
- مدیرکل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در مکتب اسلام رویکرد توجه به محوریت مخاطب از اولویتهای اساسی است، گفت: استفاده از فناوری و دانش روز در روابط عمومی ضروری است.
پیام مدیر کل روابط عمومی استانداری خوزستان به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ...

، حجت‌الاسلام علی دشتکی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان وبه مناسبت روز ارتباطات وروابط عمومی با تبریک این روز به همه فعالین این عرصه، گفت: ماهیت نظام های توحیدی به خصوص دین مبین اسلام بر محوریت مخاطب است.

وی تاکید کرد: این امر در دوران رسالت حضرت نبی اکرم(ص) به واسطه ارتباط آن حضرت با عامه مردم در راستای تبیین و ترویج دین الهی در اوج خود قرار داشت.
ویژگی هاى تبلیغى پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) در قرآن

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز توجه ائمه معصومین(ع) به روابط عمومی و ارتباط با مردم در راستای تنویر افکار عمومی و ابلاغ و تبیین و تشریح مکتب اسلام را یادآور شد.

وی افزود: نگاه به ارتباطات اجتماعی و روابط عمومی یک نگاه و برداشت غربی است در حالی که مکاتب الهی به خصوص اسلام و انبیاء و اولیاء الهی پیشرو و مبلغ وعامل به بحث ارتباطات و روابط عمومی به معنای واقعی آن یعنی مخاطب محوری هستند.
قرآن کریم در سوره مبارکه آل عمران آیه شریفه ۲۰۰ ضمن دعوت امت به برقراری رابطه اجتماعی، داشتن شکیبایی و در پیش گرفتن تقوای الهی را برای رسیدن به رستگاری مورد تأکید قرار داده و نکته جالب قرآن، موضوعی که امروزه به عنوان اخلاق در روابط عمومی به شکلی بسیار ناقص در مجامع روابط عمومی مطرح است، دراین آیه شریفه با زیبایی هر چه تمام‌تر بیان و اشاره می شود .
امیرالمؤمنین علیه السلام هم در کلامی فرموده‌اند که به‌دست آوردن حکمت به زیبا نمودن گفتار و به کارگیری نرمی در گفتار و رفتار است. گفتار و رفتار شامل همه انواع آن می‌شود و به شکل عام روابط عمومی‌ها را در بر می‌گیرد.

وی تامین نظر مخاطب و ارائه تصویری روشن از اهداف و برنامه ها را از اولویت های روابط عمومی دانست و افزود: درعصر حاضر نیز باید تنوع وسایل ارتباطی و پیشرفتهای شگرف حاصله در حوزه تکنولوژی های ارتباطی به نحوی بکار گرفته شوند که بر مبنای سیره معصومین(ع) مخاطب محوری به‌عنوان اولویت اساسی مورد توجه ویژه قرارگیرد تا تضمینی برای موفقیت باشد.

حجت الاسلام دشتکی گفت: فعالان حوزه روابط عمومی با استفاده از فنآوری و دانش روز، خلاقیت و ابتکار و مخاطب شناسی و دادن مشاوره موفقیت در کار را برای خود و مدیران فراهم کنند.

وی عنوان کرد: مدیران روابط عمومی باید مخاطب شناسی را جدی بگیرند و چالش های این حوزه را بدانند و بتوانند راهکار موفقیت در حوزه کاری خود را پیشنهاد داده و عملیاتی کنند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

آخرین اخبار